Sernik na zimno z wiśniami i ciemnym spodem

serniknazimnozwisniami

Oto błyskawicznie znikający (dlatego zdjęcie takie marne – i tak dobrze, że cokolwiek udało mi się sfotografować) sernik w pięknych kolorach. Wiśnie i galaretka równoważą słodką (ale bez przesady) i delikatną masę serową.

Forma: ϕ 20 cm

Składniki:

Spód:

  • 100 g herbatników czekoladowych
  • 40-50 g masła

Masa serowa:

  • 200 g mielonego twarogu na sernik – wydaje mi się, że można by go zastąpić np. serkiem homogenizowanym
  • 200 ml śmietanki (36%, ew. 30%)
  • 50 g cukru pudru
  • aromat waniliowy
  • 15 g żelatyny

Wierzch:

  • 2 opakowania galaretki wiśniowej
  • 450 g wiśni mrożonych (lub mniej, wedle uznania)

Herbatniki dokładnie pokruszyć (ja przecieram je drewnianym berłem przez metalowe sitko). Masło rozpuścić (baaardzo miękkie, jak zostawione latem poza lodówką, też się nada), dokładnie wymieszać z okruszkami. Przełożyć na dno formy, wyrównać i delikatnie ubić (np. płaskim dnem kubka/szklanki), odstawić w chłodne miejsce.

Żelatynę dokładnie rozpuścić w małej ilości wrzątku (1/4-1/3 szklanki). Śmietankę ubić. Twaróg zmiksować z cukrem i aromatem, dodać rozpuszczoną żelatynę i miksować dalej, żeby była idealnie wmieszana. Dodać uprzednio ubitą śmietankę i wymieszać/zmiksować na niskich obrotach aż do połączenia się składników. Wyłożyć na ciasteczkowy spód. Odstawić do stężenia (przez zimną śmietankę i dużą ilość żelatyny masa szybko wiąże, więc długo to nie potrwa).

Wiśnie rozmrozić i odsączyć (jak się tego nie zrobi, to potem będą takie krwawe zacieki jak na zdjęciu). Rozłożyć je na masie serowej (podana ilość wiśni dokładnie pokrywa powierzchnię ciasta – jeśli chce się mieć przerwy między wiśniami, to można dać mniej – ja dałam tyle, bo tyle było w opakowaniu, a nie chciałam, żeby zostały. Przy mniejszej ilości będzie się łatwiej kroić). Galaretki rozpuścić w 500 ml wrzątku (tj. połowa ilości wody podanej na opakowaniu). Poczekać aż ostygnie i zacznie tężeć i zalać galaretką wiśnie. Odstawić do stężenia (kilka h co najmniej).

Przepis pochodzi z bloga Moje Wypieki.

Leave a Reply

